
Všetko to začalo mimoriadnou súpravou misiek
Ľahké, nerozbitné nádoby. To bol vynález, s ktorým v roku 1946 prišiel chemik Earl Tupper. Odolné? Áno. Dobre vyrobené? Nepochybne. Mizli z políc obchodov ako prvé? Nie tak úplne. Našťastie sa dostali do rúk pozoruhodnej ženy, ktorá sa volala Brownie Wise. Keď jej kamarát daroval súpravu misiek Tupperware®, ktoré kúpil v obchode s domácimi potrebami, položila si Brownie otázku. Ako môže byť tak prekvapivý výrobok zasunutý na polici medzi plechovkami s olejom a šmirgľovým papierom? Doma usporiadala párty. Predviedla misky pred spoločnosťou svojich priateľov a povzbudila ich, aby urobili to isté. Zvyšok je už história.
Rovnako ako mnoho žien jej generácie, Brownie Wise bola pripravená ukázať svetu, čo dokáže. A dokázala sa posunúť od prezentácií na párty až do vedenia spoločnosti Tupperware. Pretože si verila. Pretože verila Tupperware. A verila tomu, že každý človek má svoju skrytú silu, vďaka ktorej môže písať svoj vlastný príbeh. Výsledkom toho všetkého je, že takmer tri milióny našich poradkýňto neuvádíme bezpočet zákazníků) se každé ráno probouzí do lepšího světa – takového, jaký si pro sebe vytvořili.
Historía
Existencia firmy Tupperware sa datuje od roku 1944. Mladý chemik Earl S. Tupper v tomto roku založil v Spojených štátoch amerických spoločnosť Tupper Plastic Company a o dva roky neskôr uviedol na trh jeden z prvých výsledkov práce svojej firmy, tzv. „Zázračnú misu“ vyrobenú z vtedy málo známeho polyetylénu. Tento výrobok s inovatívnym bezpečnostným vzduchotesným a vodotesným uzáverom spôsobil v nasledujúcich rokoch revolúciu v domácnostiach takmer po celom svete. Potraviny uchovávané v nádobách firmy Tupperware zostávajú vďaka uvedenému uzáveru 2 až 3 krát dlhšie čerstvé, zachovávajú si svoju vôňu, chuť a výživnú hodnotu.
Od obchodov k domácim prezentáciám
Pôvodne sa výrobky Tupperware predávali v bežných maloobchodoch a obchodných domoch. Ukázalo sa však, že bežný spôsob predaja nebol v prípade týchto výrobkov efektívny. Nikto nemohol zákazníkom poskytnúť potrebné informácie o rade spôsobov použitia, o jedinečných vlastnostiach výrobku, o ich kvalite a dlhej životnosti.
Optimálnou cestou, ako tieto informácie zákazníkom odovzdať, sa ukázali takzvané domáce prezentácie. Ich obrovský úspech viedol k stiahnutiu výrobkov Tupperware zo všetkých bežných obchodov. Od roku 1951 sa tieto výrobky predávajú výlučne prostredníctvom uvedených domácich prezentácií, na ktorých poradkyne predvádzajú výrobky a ponúkajú ich zákazníkom na kúpu.
Tupperware dnes
Fenomenálny úspech Tupperware rýchle prerástol hranice USA – predaj i výroba sa rozšírili do celého sveta. V súčasnosti má spoločnosť Tupperware 15 vlastných dizajnérskych a výrobných závodov a svoje výrobky predáva vo viac ako 100 krajinách
sveta. Inými slovami: Spoločnosť Tupperware, ktorej hlavné sídlo sa nachádza v Orlande na Floride, je dnes jedným z najväčších výrobcov kuchynských potrieb z plastických hmôt na svete. V Slovenskej republike pôsobí od roku 1996.